Friday, September 17, 2010

Idul Fitri 2010 Journey

Raya!!! 10 Sep 10 Jumaat....  Ni raya yg kali ketiga aku sambut... tahun ni aku dah tahu dah sikit makna raya... dady ckp lepas puasa baru raya.. awal2 lg mamy dah beli baju raya aku kali ni.. spasang baju melayu biru + samping, songkok pakai tahun lpas punya... 3 helai sluar, 3 helai baju t, spasang kasut dan spasang slipar...ok la tu..syukur...

Kad raya? mamy hntr pada atuk klantan dan jhr dan jgk nek yang kat muar..aku bagi satu kat teacher2 Taska Acacia dan utk mamy and dady yg aku buat kat taska... nanti upload...

Jam 0300 9 Sep, dady kejut pagi2 katanya nak btolak balik kg...tahun ni raya pertama kat Klantan, kg dady... em...tak lah jem sgt masa balik tu..tapi 10 jam jgk la... kami smpai Klntn lbh kurang kol 1 tgh. Sempat la shari buka kat Klntn...menu? Nasi Kerabu kegemaran dady...mama tok buat...

Smpai kg...aku tgk smua pak sdara dan juga spupu aku dah ada..kecuali papa we...meriah la...sebab aku ada geng yg sebaya ngan aku...

Raya Pertama - Pg2 tu.. aku siap pakai baju melayu...pas tu makan2 sikit..dady n mamy yg makan..menu satay n kuzi favourite dady.. aku tak slera pg2...huhu.. pas tu g masjid...aku ok je kat masjid..tak kacau org pun... balik masjid... masa utk salam2 dan collect duit raya ngan dady, mamy, mama tok, tok bah, pak2 sdara...pas tu acara bergambar kenangan satu family... pas tu g ziarah kubur moyang2 aku yang aku tak pernah jumpa.. pas tu g ziarah sdara mara terdekat...




Sape senyum paling menawan? Afundi sekarang....










Raya Kedua - mama tok wat open house..menu nasi minyak...rmai jgk la yg datang..

Raya Ketiga - G rumah sdara mara...g p.mas, jem gile..3 jam sangkut... hampes...malam tu g umah tok su..ada doa selamat, sbhyg hajat dan tahlil...

Raya Keempat - Perjumpaan anak cucu cicit Pok Teh Daud n Mak Jara... jumpa sdara mara jauh dekat yg dah lama tak jumpa...Ptg tu dalam jam 3 kami btolak balik Jhr plak...

Raya Kelima - Lapan - raya kat Kluang... tak g mana2 pun..g JB je rmah spupu mamy...

Dikesempatan ini, aku nak ucapkan Selamat Hari Raya Aidil Fitri Maaf Zahir Batin terutamanya kepada dady, mamy, atuk2, pak2 sedara, spupu2 serta semua keluarga yg jauh mahupun dekat dan juga kepada Cikgu2 Taska Adik Ceria dan Taska Acacia...